Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§1
- Niniejszy regulamin (dalej zwany Regulaminem) określa zasady i warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną za pomocą Strony internetowej hostelopengarden.pl zgodnie z art. 8 UŚUDE, a także zasady korzystania z tych usług przez Klientów. Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
- Uruchomienie odpowiedniej Usługi na Stronie internetowej, w tym złożenie reklamacji za pomocą poczty elektronicznej oznacza akceptację warunków Regulaminu i zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną z Usługodawcą bez konieczności sporządzenia odrębnych umów. Korzystanie ze Strony internetowej przez Klienta oznacza akceptację postanowień Regulaminu.
- Regulamin określa:
- Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
- Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną;
- Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
- Tryb postępowania reklamacyjnego.
§2
- Definicje pojęć, użyte w Regulaminie określają:
- Klient/Klienci – osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej lub pełnoletnia osoba fizyczna odwiedzająca Stronę internetową lub korzystająca z Usług Usługodawcy na zasadach określonych w Regulaminie;
- Usługa/Usługi – wszelkie usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klientów na zasadach określonych Regulaminem;
- Usługodawca – Fundacja Dla Rozwoju z siedzibą w Częstochowie, al. Kościuszki 13, która jest administratorem Strony internetowej i podmiotem świadczącym Usługi;
- Strona internetowa – strona internetowa dla Klientów dotycząca usług Usługodawcy, prowadzona przez Usługodawcę pod adresem hostelopnegarden.pl
- Przeglądarka internetowa – program komputerowy umożliwiający pobieranie i wyświetlanie stron internetowych umieszczonych na serwerze internetowym;
- Prawo telekomunikacyjne – ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne;
- UŚUDE – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Cookies – tzw. ciasteczka, czyli niewielkie pliki (zwykle tekstowe) zapisywane na urządzeniu końcowym (dysku lokalnym komputera, telefonie, itd.) Klienta podczas korzystania ze Strony internetowej i przechowujące ustawienia, preferencje i informacje związane z korzystaniem przez Klienta ze Strony internetowej, takie jak np. typ przeglądarki itp.;
- Adres poczty elektronicznej – to tzw. adres email umożliwiający przesyłanie wiadomości internetowych (listów elektronicznych) poprzez sieć komputerową, w tym poprzez Internet, składający się z identyfikatora użytkownika, znaku @ oraz nazwy domenowej serwera poczty;
- System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu Prawa telekomunikacyjnego;
- Środki komunikacji elektronicznej – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między Systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną.
Wymagania techniczne i Cookies
§3
- W celu skorzystania ze Strony internetowej konieczne jest posiadanie przez Klienta urządzenia posiadającego dostęp do sieci Internet i poprawnie skonfigurowanej przeglądarki internetowej, np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia oprogramowania lub sprzętu, z którego korzysta Klient, a które uniemożliwiają mu korzystanie z określonych Usług. Usługodawca nie gwarantuje poprawności pracy Systemu teleinformatycznego Klienta i nie ponosi za niego odpowiedzialności.
- W trakcie korzystania z Usług, na dysku lokalnym Systemu teleinformatycznego Klienta zapisywane są pliki Cookies, w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony internetowej, określenia regionalizacji Klienta, w celu badania użyteczności Strony internetowej oraz celom statystycznym np. badaniu popularności poszczególnych zakładek i usług. Warunkiem koniecznym poprawnego funkcjonowania Usług na Stronie internetowej jest poprawne skonfigurowanie Przeglądarki internetowej, tak aby mogła ona przyjmować Cookies.
- Klient może uniemożliwić przechowywanie Cookies na swoim urządzeniu końcowym poprzez odpowiednie skonfigurowanie Przeglądarki internetowej. Klient może usunąć już przechowywane Cookies ze swojego urządzenia końcowego poprzez wykorzystanie odpowiednich funkcji Przeglądarki internetowej, innego oprogramowana/ aplikacji służących do tego celu. Sposoby usuwania Cookies w poszczególnych wyszukiwarkach można znaleźć m. in. pod adresami:
- Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
- Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek
- Microsoft Internet Explorer: http://support.microsoft.com/kb/278835/pl
- Strona internetowa wykorzystuje zarówno Cookies Administratora, jak i Cookie pochodzące od podmiotów trzecich, tj. Google Analytics. Google Analytics wykorzystują Cookies przechowywane na Twoim komputerze i pozwalające na korzystanie ze Strony internetowej. Google używa przesłanych informacji, aby analizować na rzecz Klientów sposoby używania Strony internetowej przez Klientów, aby tworzyć raporty o aktywności na Stronie internetowej,
Rozdział 2
Rodzaje i zakres świadczonych usług
§4
- Niniejszy Regulamin obejmuje następujące Usługi:
- Rezerwacji w Hostelu;
- Rezerwacji w systemie booking.com
- W związku z ciągłym rozwojem Usług, ich zakres funkcjonalny może ulegać zmianom.
- Informacje o modyfikacjach są publikowane na Stronie internetowej i nie stanowią zmiany Regulaminu.
§5
Usługodawca zastrzega sobie prawo ograniczania lub zmiany Usług na czas określony lub bezterminowo. O planowanym zmniejszeniu zakresu funkcjonalnego Usługodawcy poinformuje poprzez odpowiedni komunikat na Stronie internetowej.
Rozdział 3
Umowy – warunki zawierania i rozwiązywania
§6
- Usługodawca świadczy Usługi na rzecz swoich Klientów w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Każdy Klient od momentu skorzystania z danej Usługi zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zawieranych przez Usługodawcę ze swoimi Klientami umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Każdy Klient może we wcześniejszym terminie zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Usług na Stronie internetowej.
- Rozpoczęcie korzystania z odpowiedniej Usługi jest jednoznaczne z zawarciem umowy z Usługodawcą na skorzystanie z danej Usługi.
- Klient zobowiązany jest do bieżącego monitorowania podanego Adresu poczty elektronicznej, a w przypadku jego zmiany do niezwłocznego przekazania tej informacji poprzez przesłanie zawiadomienia pocztą elektroniczną na dane kontaktowe Usługodawcy. Adres poczty elektronicznej stanowi niezbędną formę identyfikacji Klienta i będzie wykorzystywany do wszelkiej korespondencji dotyczącej świadczenia Usług pomiędzy Klientem a Usługodawcą.
- Umowa o świadczenie Usług może być rozwiązana przez którąkolwiek ze Stron w dowolnym czasie.
Rozdział 4
Korzystanie z Usług Hostelu
§7
- Strona internetowa lub aplikacja Booking.com są dostępne dla Klientów przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Usługodawca zastrzega sobie możliwość dokonywania przerw w dostępie do Strony internetowej i wyżej wymienionych aplikacji w związku z koniecznością przeprowadzenia okresowej konserwacji.
- Czasem właściwym dla Strony internetowej jest czas właściwy dla terytorium Polski.
§8
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz zakazu dostarczania następujących treści:
- powodujących zakłócanie pracy lub przeciążenie Systemów teleinformatycznych Usługodawcy lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu Usług;
- naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a także wszelkich innych treści o charakterze bezprawnym;
- nieprawdziwych, nieścisłych lub nieaktualnych informacji lub danych osobowych.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe wskutek niezgodnego z prawem lub Regulaminem wykorzystania Strony internetowej bądź świadczonych za jej pomocą Usług.
§9
- Klient może w każdej chwili zrezygnować z Usług poprzez złożenie względem Usługodawcy dyspozycji w tym zakresie.
- Rezygnacja, o której mowa w ust. 1 powyżej, jest równoznaczna z rozwiązaniem umowy o świadczenie Usług, jednakże nie stanowi to rozwiązania innych umów.
Rozdział 5
Reklamacje Usług
§10
- W wypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Usług, w razie błędnego dokonania wzajemnych rozliczeń lub w przypadku innych zastrzeżeń w odniesieniu do Usług, Użytkownikowi przysługuje prawo złożenia reklamacji.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę i adres siedziby Użytkownika;
- określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu;
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
- datę zawarcia umowy o świadczenie Usług i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia Usług – jeżeli termin rozpoczęcia świadczenia usług, określony w umowie został niedotrzymany z winy Hostelu;
- podpis reklamującego – dotyczy reklamacji złożonej w formie pisemnej.
- Jeżeli reklamacja złożona w jeden z niżej wskazanych sposobów:
- e-mailem na adres kontakt@hostelopengarden.pl
- listownie na adres: Fundacja Dla Rozwoju, al. Kościuszki 13, 42-202 Częstochowa, z dopiskiem „Reklamacja”;
- Jeżeli złożona reklamacja nie spełnia warunków określonych w § 10 ust. 2 Regulaminu, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego jej rozpatrzenia, niezwłocznie wzywa Użytkownika do jej uzupełnienia, określając termin, nie dłuższy niż dziesięć (10) dni roboczych, i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. W przypadku nieuzupełnienia przez Usługobiorcę niezbędnych danych, zgłoszenie reklamacyjne traktuje się jako nie wniesione i nie podlegające rozpatrzeniu.
- Po zarejestrowaniu zgłoszenia reklamacyjnego pracownik kontaktuje się z Usługobiorcą w terminie do trzech (3) dni roboczych w jednej z form (w zależności od rodzaju posiadanych danych kontaktowych do Usługobiorcy): mailowo, telefonicznie.
- Reklamację złożoną po upływie terminu, o którym mowa w § 10 ust. 4 Regulaminu, traktuje się jako niezasadną, o czym niezwłocznie powiadamia reklamującego.
- W terminie czternastu (14) dni od dnia jej złożenia reklamacji, udziela odpowiedzi na reklamację w jednej z poniżej wskazanych form:
- mailowo,
- pisemnie.
- Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
- nazwę jednostki rozpatrującej reklamację;
- powołanie podstawy prawnej;
- rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji;
- w przypadku przyznania odszkodowania – określenie wysokości kwoty i terminu jego wypłaty;
- w przypadku zwrotu innej należności – określenie wysokości kwoty i terminu jej zwrotu; pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym;
- podpis upoważnionego pracownika Hostelu, z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska.
- W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację powinna:
- dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne;
- zostać doręczona reklamującemu przesyłką poleconą.
- Jeżeli reklamacja Usługi nie zostanie rozpatrzona w terminie czternastu (14) dni od dnia jej złożenia i reklamujący nie otrzyma informacji, że czas rozpatrzenia reklamacji przedłuży się (z podaniem powodów), uważa się, że taka reklamacja została uwzględniona.
Rozdział 6
Postanowienia Końcowe
§11
- Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uznaje się m.in.:
- Wprowadzenie nowych przepisów prawnych oraz uchylenie lub zmiana przepisów prawnych już obowiązujących;
- Dostosowanie do koniecznych zmian wprowadzanych w obowiązującym Systemie teleinformatycznym Usługodawcy;
- Zmiany w ofercie Usługodawcy.
- W przypadku zmian Regulaminu Usługodawca powiadamia wszystkich swoich Klientów o treści zmian stosownym komunikatem ogłoszonym na Stronie internetowej.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny na Stronie internetowej.
§12
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usług wynikające z wynikłych awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania Systemów teleinformatycznych, będących poza kontrolą i działalnością Usługodawcy.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości dostępu do Usług wynikający błędnej rejestracji Klienta w systemach takich jak booking.com.
- Wszelkie spory wynikłe pomiędzy Klientem a Usługodawcą w związku ze świadczeniem Usług za pomocą Strony internetowej lub aplikacji takich jak booking.com będą rozstrzygane przez sądy odpowiednie dla siedziby Usługodawcy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy UŚUDE, Prawo telekomunikacyjne, ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny